lunes, 2 de abril de 2018

O RACISMO NOS MENORES.


Comparto esta noticia que vin hoxe dunha agresión racista entres menores:


COMO INTERVIR O RACISMO NA AULA
A conduta dun individuo é resultado dunha longa aprendizaxe, para ensinar aos nenos/as para diferenciar entre condutas NON RACISTAS e RACISTAS. Ensinarlles aos nenos/ as a que todos/ as gozan dos mesmos dereitos que calquera outro neno/a, ensinarlles que máis aló da raza, relixión, culturas, costumes… todos somos iguais.

O período máis adecuado para evitar o desenvolvemento de condutas racistas é na infancia. As experiencias adquiridas nesta etapa van repercutir na adolescencia e na forma en que este se enfronte a novas situacións, para cando sexa adulto saiba o que significa o racismo.
  • O ensino deberá estar organizada de forma flexible. Trátase de concibir unha escola aberta á diversidade, onde haxa respecto de todos/ as e a cada unha das culturas que a integran.
  • Os plans de estudo escolares xogan un papel importante, xa que a través deles pódese coñecer e respectar as distintas civilizacións, culturas e relixións.
  • Os medios de comunicación ocupan un importante papel á hora de facilitar a aprendizaxe das condutas. Estes xogan co impacto psicolóxico da imaxe, en función da selección desa imaxe pode desencadear sentimentos e actitudes sociais ou antisociais. Han de evitarse a publicidade con contidos discriminatorios para colectivos ou individuos concretos, pola súa cor de pel, sexo, idade… etc.
  • Todos os esforzos por combater e por previr o racismo onde se nutre a aprendizaxe que se deu no seo dunha sociedade determinada.

Para traballar na aula este problema debemos comezar marcando uns obxectivos específicos que son os que guiarán a nosa intervención:
  1. Coñecer as actitudes racistas do alumnado.
  2. Coñecer as diferenzas das actitudes racistas en función das afeccións do alumnado.
  3. Coñecer as diferenzas das actitudes racistas en función do sexo do alumnado.
  4. Coñecer o  autoconcepto do alumnado sobre o racismo.
  5. Saber o grao de coñecemento sobre o racismo no alumnado.
  6. Coñecer se os alumnos consideran que os inmigrantes supoñen un colectivo competitivo dentro da sociedade.
  7. Coñecer as actitudes racistas en función da formación das familias.
  8. Coñecer a influencia dos medios de comunicación nas actitudes racistas.
  9. Coñecer o grao de tolerancia entre os alumnos/ as.
  10. Coñecer o nivel de solidariedade cara aos alumnos/ as inmigrantes.

Desde a escola levan a cabo as seguintes funcións:
  • Levar a cabo programas de educación intercultural que permitan o desenvolvemento de actitudes sociais nos alumnos/ as para que leve a cabo unha convivencia pacífica entre grupos pertencentes a distintas culturas.
  • Colaboración do alumnado e os distintos profesores/ as para crear actitudes positivas.
  • Traballar conxuntamente cos alumnos/ as pero non de forma esporádica senón expondo métodos e plans eficaces, con axuda de documentación e coas persoas relacionadas con este tema, co cal poderían acudir ao centro para dar charlas e dar unha visión máis realista do que supón o racismo e a que nos leva en moitos casos.
  • Evitar a formación de prexuízos na medida do posible.
  • De forma especial naqueles Centros nos que os alumnos/ as xitanos/ as representasen unha parte da poboación significativa, deberían idearse programas destinados ao establecemento de pautas de convivencia e intercambio de culturas entre a raza  paya e a xitana.
https://www.youtube.com/watch?v=qGDvt4yKTiM
Comparto este video no cal se ven os diferentes prexuizos que poden chegar a ter as persoas, neste caso os nenos/as. Neste video pódese ver a percepción que se teñen tanto dos demais como de sí mesmos. Cada neno/a é diferente e iguais a vez xa que todos somos seres humanos.
Imagen relacionada
638 × 479Las imágenes pueden estar sujetas a derechos de autor



















ZAIRA IGLESIAS

638 × 479Las imágenes pueden estar sujetas a derechos de autor

No hay comentarios:

Publicar un comentario